woensdag 5 juni 2013

Lekker dinges uit den hof

Ik heb mijn tuintje al meer dan een week niet gezien. Gelukkig ben in zaterdag eindelijk weer thuis. Intussen rest me dus niets dan nostalgisch terug te kijken op al het lekkers dat ik, toen ik nog thuis was, uit de tuin heb gehaald.


De eerste radijsjes! Hopelijk is intussen de tweede batch weer klaar om te oogsten.


Fleurige salade met radijsjes, citroenmelisse, marjolein, lievevrouwebedstro en viooltjes uit de tuin. En hopelijk zijn de spinazie en de sla nu ook groot genoeg om ook die ingredienten vanaf nu van de boodschappenlijst te kunnen schrappen.


Nog een salade, deze keer met kruiptijm-bloesempjes.


Zevenblad-zalm quiche. Zevenblad is echt mijn favoriet van het moment. Wat gaat er voor de rest nog in die quiche? Het recept volgt één dezer.


Curry-kokos-zevenblad-radijsgroen soep. Was lekker! En makkelijk. Recept volgt.

Ik ben benieuwd hoe de tuin erbij ligt als ik thuis kom. Zullen de pompoenplanten en de bonen al flink gegroeid zijn? Zal de spinazie eindelijk zijn groeischeut krijgen? Zal het onkruid de tuin veroverd hebben? Zal mijn ventje de plantjes voldoende water gegeven hebben?
Het is niets voor mij om zolang weg te zijn van mijn paar vierkante meter groen!

1 opmerking: