maandag 6 mei 2013

Het groene hart



Ik vind dat altijd grappig dat de omgeving waar ik woon "Het Groene Hart" noemt. In het centrum van ons provinciestadje merkt ge daar weinig van. Maar als ge op ne schoonen dag de velden intrekt, valt er toch wel wat voor te zeggen.


Schoon toch, die slootjes die overal door de polder lopen.


Eén van mijn voorjaarsfavorieten, de pinksterbloem (Cardamine pratensis) op de dijk.



Schoon kiekens ook! Met hun wit-grijs-zwarte verendek.


En wollige vrienden!


En één of ander watervogeldier (misschien een meerkoet?) onder de bloesems.



Hier zou ik wel willen wonen, maar ik heb wel een betere smaak qua tuinmeubilair, al zeg ik het zelf. Al diene plastiek dat komt bij mij niet binnen.


Lekker voyeuristisch andere mensen hun tuinen bekijken.


Zo'n bosje wil ik ook wel, later als ik groot ben. Inclusief speenkruid overload.


Dit soort boom ziet ge hier heel vaak, maar ik heb geen flauw idee wat het is. Een soort krentenboompje misschien? Amerikaans, Canadees of Drents, wie zal het zeggen?


Tuinhek van mijn dromen!


En überschattige dwerggeit-babies. Oh hemel.

5 opmerkingen: