donderdag 21 maart 2013

Lente!


Allé, ze is daar hoor, de lente. Af en toe een streepje zon door de wolken. En dat het nu maar eens gedaan mag zijn met de sneeuw. In de tuin komt er toch al het één en ander tot leven, maar behalve mijn vriend de Helleborus staat er nog niets in bloei. De sneeuwklokjes die ik in december in de grond heb gestopt, hebben onderling besloten - ik stel me zo voor tijdens een gezellige 'afternoon tea' - dat ze nog even moeten wennen aan hun nieuwe omgeving. Bloemen hangen er dus nog niet aan.
 

Krokussen en paasbloemen zijn mijn ding zo niet. Eigenlijk alles van bloemen dat geel ziet. Maar ik vond toch dat er iets moest gebeuren. In het tuincentrum stonden deze leuke blauwe hoornviooltjes (Viola Cornuta) naar mij te lonken, dus heb ik maar maar drie potjes in mijn kar gezet. Naar het schijnt zaaien ze makkelijk uit, dus ik ben al benieuwd of ze volgend voorjaar met meer zullen zijn!



De akeleien die ik vorig jaar hun debuut maakten in de tuin komen ook langzaam maar zeker hun kopjes boven steken.


En de geraniums. Er staan verschillende wilde soorten.


Zelfs de Fritillaria komt weer piepen!




Binnen een paar weken kan er weer verse citroenmelisse thee gedronken worden.


Nog eventjes en de tulpen zijn er. En dan is het ECHT lente!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten